
Filtr cząstek stałych montowany jest tylko i wyłącznie w silnikach wysokoprężnych i ma za zadanie oczyścić gazy spalinowe z cząstek sadzy i popiołu. W zależności od marki pojazdu znajdziemy go pod dwoma nazwami: DPF (diesel particulate filter) lub FAP (filtre à particules). Zastosowanie ich w samochodach osobowych ma wyeliminować emisję czarnego dymu, który jest charakterystyczny dla pojazdów wyposażonych w silnik diesla. Filtr jest jednym z elementów układu wydechowego. Najczęściej umieszczony jest tuż za katalizatorem.
Regeneracja aktywna zachodzi tylko i wyłącznie przy ingerencji sterownika silnika i odbywa się w temperaturze około 600oC. W przypadku regeneracji pasywnej sadza wchodzi w reakcję z materiałem filtra. Efektem tego jest oczyszczenie filtra. Regeneracja aktywna trwa około 5–10 minut i wykonywana jest co około 200–600 km. O konieczności wykonania regeneracji informuje nas komputer pokładowy. Nie ignorujmy zatem kontrolek wyświetlanych przez komputer pokładowy. W tym procesie nagromadzona sadza w filtrze jest po prostu wypalana. Regeneracja filtrów mokrych odbywa się poprzez regularne dodawanie specjalnego płynu do paliwa. Obniża on znacząco temperaturę spalania sadzy, przez co możliwe jest regenerowanie filtra.
Oferujemy Państwu profesjonalną usługę uzupełnienia dodatku do filtra DPF, na wysokiej klasy komponentach firmy Walker.
Ustawiamy komputerowo informację w systemie o prawidłowym uzupełnieniu dodatku DPF !